Actrice Bracha van Doesburgh komt naar Apeldoorn

Bracha van Doesburgh is met haar brede talent een van de meest gevraagde Nederlandse actrices. Ze speelde de hoofdrol Katje in de succesvolle romantische komedie Hartenstraat en in de Engelstalige speelfilm The Domino Effect. Samen met haar man Daan Schuurmans speelde zij in de inmiddels drie seizoenen van de succesvolle serie Nieuwe Buren.

Nadat Bracha afstudeerde aan de Toneelschool Amsterdam speelde ze bij Het Nationale Toneel onder andere in Het belang van Ernst, Closer en
Midzomernachtdroom. Bij Het Toneel Speelt was Bracha te zien in de voorstelling King Lear. Ook speelde ze mee in de rockopera Ren Lenny Ren van Thomas Acda
en Paul de Munnik.

Op het witte doek was Bracha te zien in uiteenlopende publieksfilms, waaronder Het Schnitzelparadijs van Martin Koolhoven, de zwarte komedie Moordwijven van Dick Maas, De Eetclub van Robert Jan Westdijk (naar Saskia Noort) en de jeugdfilm De Groeten van Mike! Bracha speelde hoofdrollen in verschillende televisieseries waaronder Bagels & Bubbels en S1ngle. Zij was ook te zien in de Nederlandse televisieserie over een advocatenfamilie De Maatschap en als Danny Cruijff in de vierdelige dramaserie Johan – Logisch is anders over Johan Cruijff. Op de Duitse televisie was Bracha vorig jaar te zien in de televisiefilm Verliebt in Amsterdam. In 2018 is Bracha te zien in de films Doris en All you need is love. (Bron: Nummer 19 management)

Bracha gaat lesgeven aan de vijfde lichting van De Nederlandse Acteursschool die in september 2020 start.