Stefan de Walle komt lesgeven aan DNA3!

Acteur Stefan de Walle komt niet alleen voor de intocht van Sinterklaas naar Apeldoorn, maar is ook te gast als docent bij De Nederlandse Acteursschool die ook in Apeldoorn is gevestigd.

De derde lichting start in september en krijgen o.a. les van Rian Gerritsen, Bartho Baat en Bas Keijzer. Stefan gaat in januari met de leerlingen werken aan tekstbehandeling, spel en elementaire.

Over Stefan:
Stefan de Walle (1965) studeert in 1989 af aan de Arnhemse Toneelschool en begint zijn carrière bij het RO Theater in Rotterdam. Hier speelt hij in meer dan dertig voorstellingen, waaronder Nachtasielvan Maxim Gorki. Deze voorstelling wordt een groot internationaal succes. Veelbesproken is ook zijn rol van Prior in Angels in America. Hij wordt hiervoor genomineerd voor de Louis d’Or en wint de Rotterdam Award.
In seizoen 2001-2002 maakt Stefan de overstap naar het Nationale Toneel (vanaf 2017 Het Nationale Theater genaamd) in Den Haag, waaraan hij tot op heden vast verbonden is. Hier speelt hij hoofdrollen in voorstellingen als Cyrano de BergeracMaria StuartDe Graaf van Monte Christo,een memorabele solovoorstelling Glenn GouldDe Kersentuin, de theatermarathon Faust I&IIMidzomernachtdroomSpeeldrift, De Zender en ontroerde in de solovoorstelling Op een mooie Pinksterdag.
Voor zijn vertolking van Cyrano, de Bergerac wordt Stefan wederom genomineerd voor een Louis d’Or. In 2010 wint hij de Arlecchino, de toneelprijs voor de beste mannelijke bijrol, voor zijn rol van Lopachin in De Kersentuin. Drie jaar later ontvangt hij deze prijs opnieuw, nu voor zijn rol in Speeldrift.
Het grote publiek leert Stefan kennen door zijn rol van zoon Kees in de televisieserie Flodder en later de film Flodder 3. Maar ook van hoofdrollen in films als MONGODe MarathonHeldWitte Vis en De Vogelaar. Voor de rol van Gerard in de veelgeprezen film De Marathon wordt hij in 2013 genomineerd voor een Rembrandt Award Beste Acteur en de Gouden Kalf Beste Acteur. Daarnaast te zien in speelfilms als DorstHet leven is vurrukkullukDummie de Mummie 3OorlogsgeheimenIep! en Terug naar de kust.
Sinds 2002 is Stefan op televisie te zien in het improvisatieprogramma De Vloer op en De Vloer op jr.en in de series Export Baby, Nieuwe Buren (s1) en sinds 2011 keert hij jaarlijks terug als Nederlands bekendste kindervriend in o.a. het Sinterklaasjournaal en de intocht van Sinterklaas.

Bron: July Management