Ramon kroop uit zijn schulp tijdens de lessen Eva van der Gucht

Geschreven door Ramon Servaas

Het is alweer 2 maanden geleden dat wij zijn gestart met jaargang 1 van de Nederlandse Acteursschool. We hebben tot nu toe les gehad van Halina Reijn, Mingus Dagelet, Melody Klaver, Daniel Boissevain en Eva van der Gucht.

De lessen van Eva waren zeer inspirerend. Eva is een energiek persoon en als je het mij vraagt een zeer gedreven actrice. Als docent probeert zij alles uit je te halen en het leuke van Eva is dat ze niet bang is om zelf ook af en toe mee te spelen!

Tijdens de lessen zijn we met verschillende scènes bezig geweest, waaronder een scène uit romeo en julia.
Met Eva hebben wij vooral gekeken naar de verschillende kleuren die je een rol kan geven. Wanneer je de emoties: boos, verdrietig of blij speelt kan je ervoor zorgen dat een scène goed uitpakt. Zeker als de tegenspeler het tegenovergestelde speelt. Dit leverde echt verrassende scènes op!

Het mooie van de lessen van Eva was dat zij het onderste uit de kan wilde halen bij de leerlingen. Wanneer er een leerling ergens goed in is, dan gaf zij dit ook aan. Wanneer zij merkte dat een leerling ergens tegen aan liep dan ging zij op zoek om hem of haar tegen deze barrière te laten vechten. Wij, als leerlingen, zijn dan ook nog meer uit onze schulp gekropen en naar mijn mening in de afgelopen twee lessen een stukje gegroeid als acteur.

Tot slot mochten wij de laatste les onze vragen afvuren op Eva. Ze heeft ons dan ook diverse tips en tricks gegeven hoe wij tijdens en na de opleiding het best onze tijd kunnen besteden. Om zo het beste uit ons talent te halen en daardoor te groeien als acteur!

De lessen van Eva kan ik samenvatten in een quote van acteur Jon Hamm:
“Don’t be afraid to fail. It’s not the end of the world, and in many ways, it’s the first step toward learning something and getting better at it.”
Jon Hamm
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]