Masterclasses

Masterclasses bij de Nederlandse Acteursschool

De Nederlandse Acteursschool organiseert af en toe specifieke masterclasses van professionals uit het vak. In een masterclass krijg je de kans om les te krijgen van jouw favoriete acteurs. Bekijk hier of er nieuwe masterclasses op de planning staan.

Dit voorjaar start er een superleuk nieuw (kort) traject speciaal voor al onze Alumni

Dit traject heet “De Verdieping” en we hebben het opgedeeld in 2x 5 weken. De ene reeks is “De Verdieping – De Vloer op” en de andere is “De Verdieping – Teksttoneel”.  Bij beide reeksen is een voorstellingsbezoek inbegrepen.

Hieronder lees je per reeks wat je gaat doen en wat er van je verwacht wordt. Daaronder vind je alle praktische informatie!

De Verdieping – De Vloer Op (Met Leendert de Ridder)

Wat ga je doen?

– In deze reeks van 5 zondagen brengen we jouw spontaniteit en speelsheid als acteur terug op de vloer!

– Drama creëren en (on)gemakkelijke situaties scheppen die uiteindelijk geestig, ontroerend, herkenbaar of confronterend zijn!

– Je speelt ook relationele dilemma’s en scènes gebaseerd op actuele maatschappelijke thema’s.

– Het bezoeken van een voorstelling van De Vloer Op.

Wat heb je straks geleerd?

– Belangrijkste technieken om vrij en zelfverzekerd te improviseren.

– Handvatten om met vertrouwen verschillende scènes en personages te spelen.

– Reageren vanuit je lichaam, intuïtie of fantasie.

– Accepteren van spelimpulsen en doorbouwen tot een interessante boog.

– Spelplezier en samenspel staan voorop.

De laatste les nodigen we publiek uit. Ook bezoeken we in het theater een voorstelling van De Vloer op.

De Verdieping – Teksttoneel (Met Rian Gerritsen)

Wat ga je doen?

– In deze reeks van 5 maandagen breng je een bestaande toneeltekst op de vloer tot leven.

– Vanuit een gezamenlijk theaterbezoek maken we een keuze uit verschillende scènes en personages waar we aan gaan werken.

Wat heb je geleerd?

– Tekstanalyse

– Rolopbouw

– Vasthouden van spanningsbogen

– Inzetten van emoties en tegenkleuren

– Spelen met subtext

De laatste les nodigen we publiek uit. Ook is een voorstellingsbezoek inbegrepen. De titel wordt later bekendgemaakt.

Praktische informatie:

De Verdieping – De Vloer Op

Zondagen, 12.00 – 17.00

Vlijtseweg 140, Apeldoorn

(Zie de lesdagen hierboven in de flyer)

De Verdieping – Teksttoneel

Maandagen, 12.00 – 17.00

Burgemeester de Vlugtlaan 125, Amsterdam

(Zie de lesdagen hierboven in de flyer)

Investering:

€750,- per reeks (BTW vrijgesteld)

Wil je beide reeksen volgen? Dan bieden wij je een korting van €200,- waardoor het volgen van beide trajecten nog maar €1.300,- (BTW vrijgesteld) totaal is!

Aanmelden? Mail naar info@denederlandseacteursschool.nl

Doe dit z.s.m. zodat je verzekerd bent van een plekje. Een groep bestaat uit max. 10 deelnemers.