“Ik keek mijn ogen uit. Er was zoveel te zien, te horen en te voelen. Het raakte me.”

Geschreven door Marinka

8 april 2019, de dag van de eindpresentatie van DNA 1.
Niet alleen de tien deelnemers hebben hier naar toegeleefd, maar ook Joji en ik.
Mijn naam is Marinka en ik houd mij voornamelijk bezig met de productie rondom De Nederlandse Acteursschool. Ik ben de contactpersoon voor de deelnemers en zorg ervoor dat alles goed verloopt!

In september 2018 organiseerden we een auditiedag voor de eerste lichting van De Nederlandse Acteursschool. Getalenteerde volwassenen uit heel Nederland kwamen naar Apeldoorn om aan ons te laten zien dat zij acteertalent hebben.

We wilden een relaxte sfeer creëren om de auditanten meteen op hun gemak te stellen. We hadden daarom groepen gemaakt van 6 personen en we begonnen elke auditieronde in een kring. We namen de tijd om de auditanten te leren kennen voordat zij de auditiescènes voor ons gingen spelen.

Bij de Nederlandse Acteursschool zijn wij persoonlijk en eerlijk. De deelnemers van DNA1 zijn zorgvuldig op elkaar afgestemd waardoor er een uitdagende groep ontstond. De auditanten die niet zijn aangenomen krijgen dan ook een persoonlijke feedback.

Nu, een half jaar staan er 10 geweldige spelers op het toneel. 10 individuen met één gemeenschappelijke deler: acteren is hun passie.

Aangekomen bij Stage Entertainment in Amsterdam, kwam Joji mij tegemoet met een glimlach. We waren zo enthousiast, want dit was de dag! De theaterzaal was nog mooier dan ik mij had voorgesteld. Er was geen betere plek om deze eindpresentatie te presenteren aan hun familie/vrienden en castingdirectors.

De deelnemers kwamen één voor één voor binnen gelopen. “Wow vet! ”Was hun eerste reactie toen ze de zaal zagen. Ik voelde een gezonde spanning en er heerste een relaxte sfeer. Sowieso zijn het stuk voor stuk lieve mensen. Dat voel je meteen.

Ondanks dat ik zo betrokken was bij deze groep had ik nog niks gezien van hun eindpresentatie. Ik vond het dan ook heel spannend toen ik voor de eerste keer de generale repetitie mocht zien.

10 spelers die deze kans hebben gekregen en die nu stralen op het toneel! Ik ben trots!

Hopelijk mogen deze spelers de kans krijgen om meer te mogen spelen. Op zowel amateur als professioneel niveau. Het doel van De Nederlandse Acteursschool is om ambitieuze volwassenen een plek te geven om hun acteertalent te ontwikkelen.

Ben jij ouder dan 18 jaar en heb jij de ambitie om te acteren? Kom dan auditie doen op zondag 16 juni! Meld je aan via het inschrijfformulier en wie weet zie ik je dan!