Binnenkort in Apeldoorn: les van BN’ers op De Nederlandse Acteursschool

Als over een jaartje een nieuw Nederlands acteertalent gevraagd wordt waar ze toch zo goed hebben leren acteren, zou het antwoord maar zo Apeldoorn kunnen zijn! In oktober 2018 gaat hier namelijk De Nederlandse Acteursschool van start.

Voor ambitieuze volwassenen

De Nederlandse Acteursschool is een nieuwe halfjarige acteursopleiding voor gemotiveerde acteurs en actrices met enige acteerervaring. Er zijn een beperkt aantal plekken beschikbaar voor de opleiding. Apeldoorner Joji Na van Tim Koldenhof Producties is de initiatiefnemer achter de opleiding. “Ik merkte dat er vanuit ambitieuze volwassenen met liefde voor film en theater naast hun werk en studie veel vraag was naar een professionele acteeropleiding met prominente docenten.”

Les van bekende acteurs

Zes maanden lang wordt er elke zondag in Apeldoorn les gegeven door bekende acteurs uit de Nederlandse theater- en filmbranche. Onder anderen Maria Kraakman (IN BLUE), Eva van der Gucht (Oude Liefde en Hallo Bungalow), Bas Keijzer (De Eetclub, Moordvrouw) en Daniel Boissevain (All Stars, Gooische Vrouwen) komen hun ervaring delen. De acteurs-in-opleiding krijgen les in camera acteren, teksttoneel en improvisatie. Alleen volwassenen kunnen zich aanmelden voor de audities. Deze vinden plaats op zondag 23 september om 13:00 uur in Apeldoorn.

Halina Reijn

Actrice Halina Reijn verzorgt de kick-off van de opleiding. Halina, die binnenkort te zien is in haar solovoorstelling ‘La Voix Humaine’, geeft de allereerste masterclass aan de eerste lichting studenten. Mocht je binnenkort dus regelmatig naast een BN’er in het centrum een broodje zitten eten, dan weet je waarom ze ineens massaal in Apeldoorn opduiken!